Μπάσκετ
Γιαννακόπουλος: ”Πρωτοπορούμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο”
παραχώρησε ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος στην ιστοσελίδα Ad Business,
εξηγώντας τις κινήσεις προς την αγορά της Κίνας, ενώ μίλησε και για το
προϊόν του ελληνικού μπάσκετ.
Διαβάστε απόσπασμα της συνέντευξής του:
Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να αναφερθούμε και στην ΚΑΕ
Παναθηναϊκός, της οποίας είστε τα τελευταία χρόνια Πρόεδρος ενώ
γενικότερα η οικογένειά σας έχει ταυτιστεί με το σύλλογο. Ποιο είναι το
σχόλιό σας για το ελληνικό μπάσκετ σαν «προϊόν»; Πώς μπορεί να προσφέρει
περισσότερα έσοδα για τις ομάδες, τόσο σε επίπεδο τηλεοπτικών
δικαιωμάτων και χορηγιών όσο και σε επίπεδο προσέλκυσης κόσμου στα
γήπεδα;
“Θα χαρακτήριζα το ελληνικό μπάσκετ ως ένα
εξαιρετικά ενδιαφέρον προϊόν. Σαν άθλημα ταιριάζει πολύ στην κουλτούρα
των Ελλήνων και έχει χαρίσει στη χώρα μας μεγάλες διακρίσεις τόσο σε
επίπεδο συλλόγων όσο και σε επίπεδο εθνικών ομάδων.Το ελληνικό
πρωτάθλημα θεωρώ πως έχει μεγάλα περιθώριo βελτίωσης και σε αγωνιστικό
και σε εμπορικό επίπεδο. Το τετράπτυχο αποκέντρωση – σύγχρονα γήπεδα –
οικονομική διαφάνεια – ισονομία θα πρέπει να είναι η βάση ώστε να
χτιστεί κάτι στέρεο που θα προσελκύσει επενδυτές και χορηγούς. Η
μεγαλύτερη συμμετοχή της επαρχίας είναι σημαντική ώστε να υπάρχουν
εύρωστοι σύλλογοι που με τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών θα
δημιουργήσουν δυνατούς οργανισμούς, θα εκμοντερνίσουν τα γήπεδά τους, θα
αυξήσουν τα έσοδά τους και θα είναι πιο ανταγωνιστικοί. Όταν οι αγώνες
του πρωταθλήματος θα γίνονται σε όμορφους χώρους και θα είναι
ανταγωνιστικοί, το προϊόν θα γίνει πιο ελκυστικό για την τηλεόραση και
τους χορηγούς. Ο Παναθηναϊκός αποτελεί τη ναυαρχίδα των ελληνικών
συλλόγων μπάσκετ και σε τίτλους και σε οργάνωση και θα στηρίξει
οποιαδήποτε προσπάθεια ανάπτυξης του ελληνικού πρωταθλήματος. Είναι
άλλωστε κάτι που ήδη κάνουμε βοηθώντας όσο μπορούμε τα μικρότερα κλαμπς.
Είναι αλήθεια ότι η διαφορά Παναθηναϊκού – Ολυμπιακού με τις υπόλοιπες
ομάδες είναι μεγάλη. Σε καμία όμως περίπτωση δεν θα είμαστε εμείς αυτοί
που θα επιβραδύνουμε ώστε να κλείσει η ψαλίδα. Θα συνδράμουμε όσο
μπορούμε ώστε να αυξήσουν ταχύτητα οι υπόλοιπες ομάδες και να πλησιάσουν
τον Παναθηναϊκό και τον Ολυμπιακό”.
Ο εξάστερος
μπασκετικός Παναθηναϊκός αποτελεί ένα πανίσχυρο brand name με δυναμική
και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Πρόσφατα προχωρήσατε ένα βήμα παραπάνω
και ξεκινήσατε ενέργειες εμπορικής διείσδυσης στην Κίνα. Ποια είναι η
στρατηγική marketing που ακολουθείτε όσον αφορά το συγκεκριμένο
εγχείρημα και τι θεωρείτε πως μπορεί να προσφέρει στο brand
Παναθηναικός;
“Έχουμε εκπονήσει ένα πλάνο τριετίας.
Το καλοκαίρι, όταν και ολοκληρώνεται η πρώτη σεζόν του προγράμματος, θα
γίνει αξιολόγηση του project για να δούμε τι πρέπει να κρατήσουμε και τι
να αλλάξουμε για τη συνέχεια. Ο βασικός στόχος για την πρώτη χρονιά
είναι να αυξήσουμε το brand awareness της ΚΑΕ Παναθηναϊκός.
Το
ευρωπαϊκό μπάσκετ είναι ελάχιστα διαδεδομένο στην Κίνα, η οποία έχει
στραφεί κυρίως στο ΝΒΑ από τα μέσα της δεκαετίας του ’90. Ο Παναθηναϊκός
είναι ανάμεσα στις 2-3 ομάδες που συγκριτικά με τις υπόλοιπες είναι
περισσότερο γνωστές στους μυημένους μπασκετικά Κινέζους, αλλά και πάλι
το ποσοστό δημοφιλίας είναι χαμηλό.
Αυτό το ποσοστό
θέλουμε να αυξήσουμε και πιστεύουμε ότι τόσο με τη μεταγραφή του πρώτου
Κινέζου μπασκετμπολίστα που έρχεται στην Ευρώπη, του Ping Shang, όσο και
με την περιοδεία της ομάδας στην Κίνα τον περασμένο Σεπτέμβριο κάναμε
μία καλή αρχή. Έχουμε επίσης παρουσία στα social media της Κίνας και το
μεγάλο στοίχημα για φέτος είναι να προβάλλονται ειδήσεις και στιγμιότυπα
από τους αγώνες μας σε όσο το δυνατό μεγαλύτερο εύρος μέσων ενημέρωσης.
Επιπλέον,
έχουμε αρχίσει να χτίζουμε τις σχέσεις μας με παράγοντες του κινεζικού
αθλητισμού, της κεντρικής κυβέρνησης και των ΜΜΕ ώστε να δημιουργήσουμε
τις απαραίτητες συμμαχίες και συνεργασίες που είναι επιβεβλημένες βάσει
της κουλτούρας και του τρόπου που λειτουργούν τα πράγματα στην Κίνα.
Στην επίτευξη όλων των παραπάνω θα συμβάλουν αρκετά, τόσο η στρατηγική
σχέση που έχουμε συνάψει με μία από τις ομάδες που συμμετέχουν στο
Πρωτάθλημα της Κίνας, τους Foshan Long Lions, όσο και η συνεργασία με
μία μεγάλη εταιρεία μάρκετινγκ και επικοινωνίας που εδρεύει στη Σανγκάη.
Στο
σημείο αυτό θα ήθελα να τονίσω ότι παρά το γεγονός ότι ο Παναθηναϊκός
πρωτοπόρησε και στο συγκεκριμένο τομέα, η θετική έκβαση του εγχειρήματος
εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη μαζική συμμετοχή του ευρωπαϊκού
μπάσκετ. Ανεξάρτητα αν η ομάδα μας ήταν η πρώτη που επιχείρησε εμπορικό
άνοιγμα στην Κίνα, θα πρέπει όλα τα μεγάλα κλαμπ και η Ευρωλίγκα να
ακολουθήσουν και να συνδράμουν ώστε να στραφεί το ενδιαφέρον των Κινέζων
φιλάθλων και προς την Ευρώπη.
Ιστορικά θα έχουμε την
τιμή να είμαστε οι πρώτοι που βάλαμε το ελληνικό και ευρωπαϊκό μπάσκετ
στην Κίνα, όμως οι εποχές που ζούμε επιβάλλουν συστράτευση και
συνεργασία και όχι μεμονωμένες κινήσεις και ατομικισμούς. Το εγχείρημα
είναι δύσκολο, αλλά και το εν δυνάμει κέρδος μεγάλο.
Αυτό από μόνο του είναι αρκετό ώστε να μας κάνει να διεκδικήσουμε με εξωστρέφεια και πλάνο ό,τι μας αναλογεί”.
LinkwiseCreative.show(“250-11”, “CD16822”, “_blank”);