Ποδόσφαιρο
Ζημιά ανυπολόγιστη και… ανεκτίμητη!
Η πτώση της εμπορικότητας της ΠΑΕ Παναθηναϊκός και οι χαμένες γενεές φίλων του «Τριφυλλιού» τα τελευταία χρόνια.
Stoiximan… Το παιχνίδι ξεκινά από εσένα
*Τις τελευταίες ημέρες είναι γεγονός πως επικρατεί ένα κλίμα ευφορίας γύρω από τα κοινά του ποδοσφαιρικού Παναθηναϊκού κι εύκολα παρατηρεί κάνεις μια προσπάθεια από μερίδα του Τύπου, προκειμένου να προσδώσει στην ομάδα του Ντάνι Πογιάτος τον τίτλο του πρωταγωνιστή ενόψει της νέας σεζόν.
*Μακάρι να είναι έτσι φυσικά και το σύνολο του Ισπανού να μας εκπλήξει ευχάριστα. Υπάρχει κανείς που αγαπάει την ομάδα και δεν θέλει κάτι τέτοιο; Φυσικά και όχι. Από την επιθυμία ωστόσο μέχρι την πραγματικότητα υπάρχει μια χαώδης απόσταση. Και είναι μεγάλο ρίσκο να κάνεις προβλέψεις για μια ομάδα με τόσα νέα πρόσωπα και κυρίως με έναν προπονητή που δεν έχει καταθέσει διαπιστευτήρια πότε ξανά ως πρώτος προπονητής.
*Ξεφύγαμε όμως, διότι δυστυχώς αλλού είναι το ζουμί της υπόθεσης. Και λέω δυστυχώς, διότι διαβάζοντας κανείς τη χθεσινή ανακοίνωση της ΠΑΕ Παναθηναϊκός σχετικά με την απόρριψη της Nova και της στροφής που γίνεται στο Παναθηναϊκός TV, μπορεί να βγάλει ορισμένα θλιβερά συμπεράσματα.
*Το brand του ποδοσφαιρικού Παναθηναϊκού πιάνει πλέον στην αγορά τα μισά χρήματα από αυτά του Ολυμπιακού και λιγότερα από το αντίστοιχο της ΑΕΚ! Καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό;
*Η δυναμική ενός ποδοσφαιρικού brand μετριέται μέσω της δημοφιλίας του συλλόγου στις τάξεις του φίλαθλου κοινού. Αυτή τη στιγμή λοιπόν το ενεργό κοινό του Παναθηναϊκού, τουλάχιστον στο ποδόσφαιρο, είναι μισό από αυτό του “αιώνιου” αντιπάλου. Και υπολογίζεται πως είναι χαμηλότερο και από αυτό των “κιτρινόμαυρων”. Κάτι τέτοιο πρέπει να είναι πρωτόγνωρο φυσικά για το μέγεθος του “Τριφυλλιού“, που επί δεκαετίες υπήρξε η πιο δημοφιλής ομάδα της χώρας και η πιο ξακουστή εκτός των συνόρων.
*Αυτό σημαίνει επίσης χαμένες γενεές Παναθηναϊκών. Ζημιά ανυπολόγιστη και ανεκτίμητη. Όσοι χάθηκαν… χάθηκαν για τον Παναθηναϊκό και θα πρέπει ο σύλλογος να δουλέψει πολύ σκληρά και με μεγάλη υπομονή ώστε να κερδίσει ξανά τη χαμένη του δυναμική. Διότι η δυναμική ενός συλλόγου μετριέται μέσα από τον κόσμο του. Και αυτή τη στιγμή οι “πράσινοι” είναι πολύ πίσω σε αυτό το κομμάτι, όπως δείχνουν τα νούμερα.
*Φυσικά δεν χρειάζεται καν να κατονομάσουμε τον νούμερο ένα υπεύθυνο για την άθλια πορεία που έχει ακολουθήσει το brand της ΠΑΕ την τελευταία δεκαετία. Ο Γιάννης Αλαφούζος ναι μεν παρέλαβε τον Παναθηναϊκό, τη στιγμή που ο σύλλογος βρισκόταν σε δεινή οικονομική θέση, ωστόσο η εμπορικότητα του “Τριφυλλιού” βρισκόταν σε αντίστοιχα επίπεδα με αυτή του Ολυμπιακού, ενώ ήταν πολύ πρόσφατα τα μεγάλα ρεκόρ εισιτηρίων διαρκείας, με αποκορύφωμα το ασύλληπτο για τα ελληνικά δεδομένα νούμερο των 30.000 τη σεζόν 2010-11.
*Ο ισχυρός άνδρας της ΠΑΕ λοιπόν, εκτός όλων των άλλων, θα πρέπει να κοιτάξει πίσω του και να προσπαθήσει να αποκαταστήσει αυτή την ιστορική ζημιά που προκάλεσε στον μεγαλύτερο σύλλογο της χώρας…
Διαβάστε ακόμη…
- Περίπατος Τουρκίας και Αταμάν – Τι έκανε ο Τσεντί Οσμάν
- Σερέλης: «Αυτό ήταν το λάθος μας, ήμασταν τραγικοί»
- Παναθηναϊκός: Μόνο αυτός τόσα εκτός έδρας!
- Γιουρτσεβέν: «Αμυντικό το πρόβλημα, αφήσαμε πολλά σουτ»
- «Έπεσε μαχόμενος» στο Κάουνας, με… κόντρα διαιτησία – Τα highlights του Ζαλγκίρις – Παναθηναϊκός