Ποδόσφαιρο
Παναθηναϊκός: Η τετράδα – «φωτιά» που του χάρισε τη νίκη στο Βόλο! (vids)
Το σύνολο του Ιβάν Γιοβάνοβιτς προσέφερε μοναδικές στιγμές στον κόσμο που βρέθηκε στις κερκίδες του Πανθεσσαλικού Σταδίου, νικώντας την τοπική ομάδα του Βόλου ΝΠΣ με το εκκωφαντικό 1-5. Σε αυτό το τρίποντο, όμως, ο Παναθηναϊκός είχε ορισμένους πρωταγωνιστές, κυρίως από την επιθετική του πλευρά.
Stoiximan… Το παιχνίδι ξεκινά από εσένα
Εν τη απουσία του Αϊτόρ, δεν ήταν λίγοι αυτοί που ισχυρίζονταν πως το «Τριφύλλι» θα χωλαίνει πλέον στον τομέα του σκοραρίσματος. Άλλωστε, μιλάμε για τον πιο φορμαρισμένο παίκτη του ελληνικού πρωταθλήματος, που είχε καταφέρει σε 9 αναμετρήσεις να πετύχει 8 τέρματα και να μοιράσει 2 ασίστ. Ο Ισπανός εξτρέμ ήταν το σημείο αναφοράς για τον Παναθηναϊκό στην επίθεση και τη δημιουργία φάσεων, αποτελώντας μόνιμη πηγή κινδύνου για τις αντίπαλες άμυνες. Οπότε, κατά ένα βαθμό, το άγχος για το πως θα καλύψει ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς το κενό του ήταν υπαρκτό.
Ωστόσο, αυτά που αντικρίσαμε στον αγωνιστικό χώρο της Μαγνησίας απέναντι στους ποδοσφαιριστές του Κώστα Μπράτσου όχι μόνο μας έκαναν να ξεχάσουμε τον Αϊτόρ, αλλά μας υπενθύμισαν για πολλοστή φορά πως το βάθος του φετινού ρόστερ επαρκεί για να «μπαλώσει» την οποία… τρύπα στην ενδεκάδα, ακόμα και κομβική.
Αρχικά, ο Μπένιαμιν Βέρμπιτς συνέχισε τις θετικές εμφανίσεις, ύστερα και από την υπερπροσπάθεια που κατέβαλε απέναντι στον Άρη. Ο Σλοβένος πλάγιος επιθετικός, μέχρι και το πρώτο γκολ του Παλάσιος, ήταν ο μόνιμος «μπελάς» για την ανασταλτική λειτουργία των γηπεδούχων, οι οποίοι τον έβλεπαν συνεχώς να επιτίθεται με ορμή και με όρεξη για να σκοράρει. Ο πρώην παίκτης της Δυναμό Κιέβου φαινόταν ότι αναζητούσε διακαώς το γκολ που θα του τόνωνε την αυτοπεποίθηση και θα του έδινε ψυχολογική ώθηση, τώρα που χρησιμοποιείται στο αρχικό σχήμα.
Απόδειξη αυτής της κατάστασης ήταν οι δύο καλές ευκαιρίες που έχασε στο πρώτο ημίχρονο, οι οποίες προήλθαν από πάσες του Μπερνάρ. Αρχικά, η κεφαλιά που έκανε, πέρασε πάνω από τα δοκάρια του Κλέιμαν, με τον Βέρμπιτς, πάντως, να κάνει ωραία κάθετη κίνηση μέσα στην περιοχή. Η δεύτερη ήταν καθαρά ατομική ενέργεια, μιας και δημιούργησε, ουσιαστικά, μόνος του τη φάση. Κοντρόλαρε δύσκολα τη μπάλα, την έφερε στον αέρα και με ένα μονοκόμματο σουτ την έστειλε δίπλα από την εστία του Βόλου. Πρόκειται για δύο στιγμές που επιβεβαιώνουν τη θέληση του να χριστεί σκόρερ.
Στο δεύτερο μέρος, η αλήθεια είναι πως «χάθηκε», όμως, έτσι και αλλιώς, ο νικητής είχε κριθεί, οπότε δε χρειάστηκε η δυναμική παρουσία του. Αποχώρησε στο 69′ για να μπει ο Κουρμπέλης, έτσι ώστε και ο αρχηγός να βρει εκ νέου ρυθμό μετά το διάστρεμμά του.
Επόμενος είναι ο κορυφαίος παίκτης της αναμέτρησης, που ακούει στο όνομα Σεμπάστιαν Παλάσιος. Ο Αργεντίνος εξτρέμ υπενθύμισε σε όλους πως πρόκειται για έναν ποδοσφαιριστή με μεγάλη κλάση, με φοβερά αθλητικά χαρακτηριστικά και με τρομερές δυνατότητες. Από την αρχή του αγώνα ήταν εμφανέστατο πως πατούσε καλά στο τερέν, βγάζοντας αρκετά τρεξίματα και διαθέτοντας θετικές επαφές με τη μπάλα. Ουσιαστικά, για να «ξεκλειδωθεί» και ο ίδιος είχε ανάγκη ένα τέρμα, το οποίο το βρήκε ύστερα από όμορφη προσωπική προσπάθεια. Δέχθηκε σωστά την πάσα του Μπερνάρ, εκμεταλλεύτηκε άριστα τον ελεύθερο χώρο που είχε μπροστά του και μπήκε με ένταση μέσα στην μεγάλη περιοχή. Εκείνη τη στιγμή, ενέταξε και την τεχνική κατάρτιση στο ρεπερτόριο του, μετατρέποντας το γκολ που έβαλε σε… πίνακα ζωγραφικής. Πιο συγκεκριμένα, προσποιήθηκε εξαιρετικά απέναντι στον αμυντικό του Βόλου, αποφεύγοντας τον μονομιάς, με αποτέλεσμα να έχει φάτσα τον τερματοφύλακα των γηπεδούχων. Με το σουτ, όμως, που δοκίμασε, τον εξουδετέρωσε πολύ εύκολα, εκτελώντας με εξωτερικό φάλτσο στην απέναντι γωνία. Ένα τέρμα σπάνιας ομορφιάς, που μόνο ένας παίκτης σαν τον Παλάσιος μπορεί να το υλοποιήσει από την αρχή ως το τέλος.
Με το σκοράρισμα, λοιπόν, του πρώτου γκολ, ο πρώην εξτρέμ της Ιντεπεντιέντε ήταν πλέον πλήρως απελευθερωμένος. Αποτέλεσμα αυτής της συνθήκης ήταν να πετύχει λίγο αργότερα και δεύτερο τέρμα, το οποίο ναι μεν δεν ήταν τόσο περίτεχνο, αλλά είχε μεγάλο δείκτη δυσκολίας. Αναλυτικότερα, ο Μπρινιόλι γέμισε τη μπάλα από το τέρμα του με στόχο τον Αργεντίνο, ο οποίος την κατέβασε εξαιρετικά με το στήθος. Ωστόσο, αντί να την κοντρολάρει και να τη φέρει στο δεξί του πόδι, ο «Τούκου» δοκίμασε με το ανάποδο να εκτελέσει μονοκόμματα έξω από την περιοχή. Η απόφαση του, εν τέλει, τον δικαίωσε, καθώς ο Κλέιμαν δε μπόρεσε να προλάβει την πορεία του σουτ, το οποίο πήγε στη γωνία. Έτσι, το πρώτο ημίχρονο έφερε φαρδιά πλατιά την υπογραφή του, δίνοντας εν πολλοίς το τρίποντο στην ομάδα του.
Στην επανάληψη, ο Παλάσιος συνέχισε να είναι επιδραστικός, καθώς είχε έμμεση συμμετοχή στα δύο επόμενα γκολ του Παναθηναϊκού. Πιο συγκεκριμένα, είχε τις σέντρες που οδήγησαν στα τέρματα των Χουάνκαρ και Τσέριν, ξεκινώντας εκείνος αυτές τις ευκαιρίες. Παράλληλα, με την ταχύτητα και την εκρηκτικότητα του κέρδισε ουκ ολίγες κίτρινες κάρτες από τους παίκτες του Βόλου, οι οποίοι μπορούσαν να τον ανακόψουν μόνο με αντικανονικά τάκλιν. Αδιαμφισβήτητα, το καλύτερο παιχνίδι φέτος με το τριφύλλι στο στήθος.
Περνάμε, τώρα, στον Μπερνάρ, ο οποίος εξακολουθεί αυτό το μήνα να είναι επιδραστικός στο δημιουργικό κομμάτι για τους Κυπελλούχους Ελλάδος. Ο Βραζιλιάνος μεσοεπιθετικός αρχίζει σταδιακά να προσαρμόζεται ολοένα και περισσότερο στη θέση του επιτελικού μέσου, δείχνοντας πως διαθέτει εξαιρετική αντίληψη του χώρου και ικανοποιητική διορατικότητα. Αυτό, άλλωστε, φαίνεται από την πάσα που κάνει πρωτίστως στον Σπόραρ για το πέμπτο γκολ του Παναθηναϊκού, η οποία θύμισε σε μεγάλο βαθμό αυτή που είχε δώσει στον Παλάσιος στη Φθιώτιδα απέναντι στην τοπική Λαμία. Πέρασε τη μπάλα εξωτερικά από τον αμυντικό του Βόλου, δίνοντας τη δυνατότητα στον Σλοβένο σέντερ φορ να βγει σε κατάσταση τετ-α-τετ με τον Κλέιμαν. Μια ασίστ που επιβεβαιώνει τη δεδομένη ποιότητα του, καθώς επίσης και το ταλέντο του με τη μπάλα στα πόδια.
Βέβαια, πέρα από τις ασίστ, έχει και εκπληκτικές επαφές στη διάρκεια κυρίως του πρώτου μέρους. Πραγματοποίησε πάνω στην ανασταλτική λειτουργία των Θεσσαλών ουκ ολίγες προσποιήσεις, με τις οποίες απελευθερωνόταν από το μαρκάρισμα τους. Το εντυπωσιακό, βέβαια, σε αυτή την κατάσταση είναι πως οι αμυντικοί των γηπεδούχων ήξεραν τι θα κάνει, όμως και πάλι δε μπορούσαν να τον σταματήσουν. Διαρκώς ανεβάζει στροφές ο Μπερνάρ, που πλέον έχει βελτιώσει και τη φυσική του κατάσταση.
Για το τέλος έμεινε ο Άντραζ Σπόραρ, που μπορεί να μην έκανε το τέλειο παιχνίδι, αλλά έγραψε το όνομα του στα βιβλία της ιστορίας κάνοντας αυτό που ξέρει καλύτερα από τον καθένα, να σκοράρει. Δεχόμενος την ωραία πάσα του Μπερνάρ, ο πρώην φορ της Σπόρτινγκ Λισσαβόνας δε γινόταν να αστοχήσει από εκεί, αποδεικνύοντας σε όλους πως αν βρει μομέντουμ και ρυθμό με τα αντίπαλα δίχτυα, τότε είναι θέμα χρόνου να τα «ματώνει» δίχως έλεος. Άλλωστε, λίγο νωρίτερα, στο τέρμα του Τσέριν, προειδοποίησε την άμυνα του συλλόγου της Μαγνησίας με τη μονοκόμματη προβολή που έκανε, δείχνοντας πως ψάχνει το γκολ, τιμωρώντας τη βέβαια μερικά λεπτά αργότερα. Ολοκληρωμένος επιθετικός ο Σπόραρ, που κιόλας έχει δεθεί με την τρέλα και το πάθος των οπαδών του Παναθηναϊκού. Πράγμα σημαντικό για τη ψυχολογία και την αυτοπεποίθηση του.
Με αυτούς τους τέσσερις, λοιπόν, σε αυτή τη φόρμα, το «Τριφύλλι» δεν έχει να φοβηθεί τίποτα!
Διαβάστε ακόμη…
- Περίπατος Τουρκίας και Αταμάν – Τι έκανε ο Τσεντί Οσμάν
- Σερέλης: «Αυτό ήταν το λάθος μας, είμασταν τραγικοί»
- Παναθηναϊκός: Μόνο αυτός τόσα εκτός έδρας!
- Γιουρτσεβέν: «Αμυντικό το πρόβλημα, αφήσαμε πολλά σουτ»
- «Έπεσε μαχόμενος» στο Κάουνας, με… κόντρα διαιτησία – Τα highlights του Ζαλγκίρις – Παναθηναϊκός